Greetings from Umäää..

Hej hopp alla glada!

Tänkte det kunde vara kul och plita ner något om vad som händer och sker med mig just nu. Kan ju ta det från början. Jag lämnade kära Vmo och småland på eftermiddagen den 13 januari för att börja min resa norröver. 14, 5 timme hade jag att se fram emot på tåg..weii. Jag åkte X2000 från Alvesta till Stockholm. När jag hoppar av tåget i estocolmo är det första jag ser en tjej med minst lika mycket packning som jag och vi fnissar lite till varandra.."hehe, ska du oxå uppåt?".. Från sthlm skulle jag ta ett nattåg, med plats i en sovkupé.. Gött gött.. Men fy för fan för att släppa min packning genom centralen.. gosh. Var något svettig när jag slutligen kom fram till rätt perrong. Där i vimlet stöter jag på samma tjej igen och det visar sig att vi ska dela kupé till Umeå. Kul med lite skoj sällskap! Det visade sig att denna tjej, som för övrigt heter anna, var hur trevlig som helst och hon stod gladeligen ut med mina envetna frågor om livet i Umeå. Själv studerade hon juridik så jag passade på att fråga henne massa saker om studentlivet som jag hade att vänta mig. Det gjorde att jag blev ännu mer pepp på skolan.;)





Hon ställde till och med upp på en liten idolbild..:P
Hur som helst så fortgick resan i ett rasande tempo, snackandes om allt och inget. Sjyst tänkte jag med en liten kontakt i Umää. Fick även ett par timmars sömn så det var ju bra. Väl framme på umeå tågstation fick jag vänta i ca 40 min innan jag kunde ta en taxi för att hämta nyckeln till mitt nya dorm. När jag väl hämtat nyckeln fick jag traska ca 300 m till min adress, vilket i sig var ett djävulskap med all min packning, men en snäll läkarstudent hjälpte mig hela vägen bort.:) När jag kommer in i korridoren är det helt tyst och lugnt (klockan var visserligen bara 8 på morgonen, men ändå). Sätter förväntansfullt i nyckeln i hålet, oh herregud vad många tankar som har snurrat i skallen om detta rum. Tänk om det är helt skabbigt, tänk om jag inte kommer trivas, tänk om jag kommer klökas vid dess anblick.. und so weiter. Öppnar till slut dörren och möts av ett helt ok crib. Visserligen med fasansfullt fula väggar och möbler, men det kändes ändå helt ok. Stället är i stort behov av serious pimping, men det ska nog kunna ordnas.:P

Detta är alltså mitt nya krypin..

I samma korridor (eller korre som man tydligen säger) bor det en iransk kille, en tjej från belgien, en svensk och en svenska och nyss kom det inflåsandes en stackars skotte oxå.=) Det första han gjorde när han kommit in var att hälla upp en whiskey o cola.. hehe skön snubbe verkar det som. Lite svårt med hans dialekt får jag nog säga men men..

De dagar jag har varit här har jag spenderat på jysk där jag köpte täcke och kudde och andra nödvändigheter. Jag har även tagit mig en titt på stan 2 gånger, en gång i sällskap av min nyfunna vän Anna. Jag har nog aldrig åkt så mycket buss som jag har gjort de senaste dagarna.:P Till det ska tilläggas att jag har upplevt den värsta kylan, -20 grader.. Är väl ingenting om man är inbiten norrlänning, men wtf, man vänjer sig nog..

Igår bjöd anna med mig på fest hos hennes gamla roomies och det var skitskoj att komma ut och träffa lite folk! Mycket norrlänningar var det och de var hur trevliga som helst. Blev tillbakabjuden på GH/sing star-sammankomst. hehe fy fan vad jag ska äga! :D

Imorgon börjar skolan på allvar och även nollningen.. Kan nog inte räkna med samma lajbans som i Hstad men det blir nog ett par sjysta dagar med lite fest, fika, sittningar och vinterlekar.. Får berätta senare hur det var..

Okidokifilioki, nu ska jag gå ut i vardagsrummet och kolla lite tv..
Ha det så bra och kom ihåg att jag saknar er!
xoxo
Eve

Kommentarer
Postat av: Jocki

Låter roligt..förutom kylan ;)

Saknar dig också, Evvo! Ring när du vill! :)

2009-01-18 @ 22:20:52
Postat av: Lotta

Åh va bra att du trivs älskling! Saknar dig ! Pusssss

2009-01-19 @ 11:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0