Jobb, jobb och VG på hemtentan

Igår va det alltså dags för jobb igen. Tog 15.02 tåget til Varberg, gick hem, käkade och sen off to work. Finns väl egentligen inte särskilt mycket att säga om själva jobbet. Chefen är fortfarande ett as, men jag ignorerar honom så det är lugnt. Mina kollegor är schyssta hela bunten. Vi funkar bra ihop tycker jag. Det va rätt så mycket att göra igår så jag va där fram till 23.30. Det va dock inga problem, men sliter på kroppen gör det definitivt. Ska jobba idag igen vid 17.
Fick förresten sommarens första dricks idag också; 70 riksdaler närmare bestämt. Har redan lagt dom i den här sommarens drickslåda.

Annars såg jag, innan jag åkte igår, en lapp i min brevlåda från hfab. På den lappen skulle man kryssa i om man ville ha gratisbiljetter till Englands matcher i HAlmstad (U21 EM(. Såklart jag ville! Därför kryssade jag i fyra biljetter och jag hoppas nu att jag får minst en av dom. Det va dock först till kvarn som gällde och jag är sent ute, men kombinationen av att det inte är så många kvar på Nyhem som kan ha sett lappen + att merparten av dom som sett den anyagligen inte ens är fotbollsintresserade, kan nog gynna mig. Hoppas hoppas :)

Jag hoppas att jag slipper jobba på midsommarafton. Restaurangen är stängd då, men det är ett bröllop. Jag hopas verkligen inte att jag behöver jobba då eftersom jag både är bjuden på en stor fest, samt att jag med största sannolikhet ska fixa en egen. Hoppas hoppas :P

Sen blev ju gårdagen en ytterst bra dag då jag fick reda på av Lina att vi fått resultatet på hemtentan (Kvinnlig rösträtt). Då jag för en gångs skull fått en kommentar på en tenta kan jag lika gärna citera den här så ni får se vad zombien jag mig:

"Hej,

 

om hemskrivningen:

 

Bra grepp att göra en klassisk uppställning i argument för och emot, åsiktsspridningen blir tydlig och bra redovisad. Du har också uppmärksammat och kommenterat detaljer som satta i sitt sammanhang är betydelsefulla, som hr Bergströms referens till Darwin och Vetenskapsakademiens hörsal som lokal för ett rösträttsmöte. Du knyter ihop debatten både med andra källor och med kurslitteraturen på ett fint sätt.

Betyget är VG."

Låter väl fint, inte sant? ;)

Jag är nöjd iaf och nu har jag alla 30 poäng i Historia 1-30 och kan således koncentrera mig på Religionsvetenskapen i höst fullt ut. Sen ska jag ju läsa upp den där jävla fictionkursen också ju..
Att jag inte opponerat C-uppsatsen ännu är inte mitt fel. Jag kan inte hjälpa att ingen annan än jag, över två fucking terminer, blivit klar med den. Bedrövligt!

Nu ska jag gå och skita iaf. See ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0