Jobba igen

Jupp, imon blir det jobb igen. Klockan 18 närmare bestämt. Känns både bra och dåligt då jag antagligen skulle haft grillkväll här i Halmstad om jag inte jobbade. Samtidigt känns det också bra då jag inte har särskilt mycket för mig just nu + att det aldrig är fel att tjäna pengar. Dessutom får jag en chans att reda ut all skit jag fick slängd på mig för några veckor sedan så att jag slipper gå runt och grubbla på det. Ska bli det skönaste nästan.

Förra sommaren hade jag fortfarande skolsaker att göra. Jag hade alla de där jävla litteraturhistoriauppgifterna som tog hela fucking sommaren. Den här sommaren har jag absolut ingenting. Jag har klarat båda salstentorna i historia så dem behöver jag inte plugga inför. Jag har skickat in hemtentan och den kändes helt ok så jag är inte särskilt orolig för att inte klara den. I höst ska jag ju läsa Religionsvetenskap och det ämnet har jag ju aldrig haft innan så där kan jag inte göra något under sommaren. Jag ska även läsa upp två delkurser i Engelska C; fiction, i vilken jag inte vet vilka böcker det kommer vara än, så där kan jag inte plugga något. Den andra är Skrivmetodik i Litteratur. Detta är en helt onödig kurs då den visar hur man skriver en C-uppsats i litteratur. Jag skrev min i lingvistik. Där kan jag inte heller plugga något då jag inte vet hur kursen kommer vara utformad. Dessa två ska jag dock läsa upp i höst så jag får samtliga poäng i Engelskan.

Den tredje saken jag trodde att jag kunde fått plugga på är min C-uppsatsopponering. Jag kunde ju inte göra den i vintras då ingen annan än jag var klar. Nu verkar det inte bättre än att det är exakt samma sak nu också: ingen är klar! Detta betyder att jag inte har någon anledning att plugga på den heller. Eller ja, någon annan skulle ju kollat på min och jag skulle kollat på någon annans, men eftersom ingen är klar förutom jag, kan jag ju inte göra det.

Således har jag inget i skolväg alls i sommar. Det är både skönt och jobbigt. Skönt för att man kan slappa. Jobbigt för att jag får dåligt samvete om jag inte gör något konstruktivt utav min tid här på Jorden. Jag får la plöja igenom historieboken (1300 sidor à la megaformat). Den är intressant iaf. Sen kan jag ju jobba på brännan också :P

Men först är det jobb imon, som sagt. Sedan börjar jag officiellt den 15:e Juni. Vi får se vad som händer tills dess. Jaja, so long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0