Om sär skrivning

Jag hatar folk som sär skriver. Det finns inget värre och jag skulle fan hellre ta själv mord innan jag gjorde det själv. Jaja..
Igår var jag och Anna ute vid Flyg staden här i Halm stad. Vi var nämligen på jakt efter en ny damm sugare till mig, då min gamla gick sönder för ett tag sedan. Först var vi på El Giganten och kollade runt lite, men alla damm sugare där var så himla dyra så det fick vara. Vi valde då att istället gå till ICA Maxi Stor marknad. Där inne såg vi massor av roliga och spännande saker. Först såg vi en hylla full med toalett papper. Det var roligt eftersom jag aldrig innan sett så mycket toalett papper i hela mitt tjugotre åriga liv.

När vi gick vidare fick vi se en skylt där det stod grön saker. Vad gott, tänkte vi. Grön saker måste man ju ha när man ska äta tacos. Därför tog vi vår kund vagn och gick bort till grön saks hyllan. När vi lagt i några palster nackor och några purjo lökar, styrde vi kosan bort mot elektronik avdelningen. När vi var på väg bortåt var vi tvungna att stanna till vid en hylla där det fanns kött färs. Utan kött färs kan man ju inte göra tacos. När vi ändå var igång tog vi även lite tacos krydda och taco ost. Lite lätt mjölk lade vi också ner i kund vagnen. När vi väl kom fram till damm sugarna, fanns det bara en som kostade under tusen kronor. Eftersom vi inte orkade leta längre fick det bli en sexhundra kronors damm sugare som jag köpte. Jag köpte även till några damm sugar påsar. Därefter gick vi mot kassorna där vi skulle betala vårat in köp. Efter vi betalat gick vi således ut till parkeringen och satte oss i bilen för att köra hem igen.

När vi kom hem damm sög jag min lägenhet. Sedan kollade jag på fot boll. England-Finland från Örjans Vall här i Halm stad och sedan på lite fot boll från Syd Afrika. Sedan gick jag och la mig för att sova.

Idag har jag och Anna varit nere på stan och kollat efter hantlar och köpt sprit till mid sommar festen på fredag. Då hoppas jag att många män i skor kommer att vara på fest humör. Det kommer iaf jag att vara. Nu ska jag kolla på mer fot boll iaf. Det är Sverige som möter Vit ryssland i U21 Em nere i Malmö. Skriver mer i morgon..

Tills dess: sluta sär skriv! Ni kommer hamna i hel vetet ocm ni fort sätter!

Dagens fråga: vem fan anställer folket som gör skyltarna på ICA Maxi Stormarknad i Flygstaden, Halmstad? Måste man ha kronisk dyslexi för att bli anställd eller? Jävla dumjävlar! :P

Kommentarer
Postat av: Anonym

Särskrivningar borde straffas med nackskott eller åtminstone några piskrapp!

2009-06-16 @ 19:26:49
Postat av: Anonym

ocm va ett fint ord

2009-06-16 @ 23:11:57
Postat av: Jocke

Kan jag gissa att du själv lider av särskrivningssyndromet eftersom du måste anmärka på ett slarvfel, dessutom det enda, i min text? Patetiskt att du inte kan skriva riktigt, ditt jävla dyslexibarn!

2009-06-17 @ 00:21:10
Postat av: Modern

Särskrivningar kan du läsa om på

http://www.sprakkonsulterna.se/sprakbrev/2009/sprakbrev2_2009.shtml

2009-06-17 @ 15:20:28
Postat av: Jocke

Problemet här var att på ICA Maxi stod inte orden under varandra, utan efter varandra, med ett mellanrum. Det stod alltså "toalett papper". Bedrövligt och borde straffas tycker jag..

2009-06-17 @ 16:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0