Om Silly Season

Först vill jag bara säga att jag är oerhört irriterad på att varken msn eller Facebook funkar på min dator här i Halmstad. Båda två fungerar perfekt i Varberg så jag vet inte vad jag ska göra. Alla andra sidor fungerar dock perfekt vilket gör det ännu mer fuckat. FUBAR helt enkelt..

Har jobbat i två dagar till nu. Två väldigt jobbiga dagar rättare sagt. Jag har inte riktigt vant mig vid slitet ännu och jag är helt ledbruten således. Att jag sen har förhårdnader på tre ställen på mina tår gör ju inte saken bättre direkt. Det gick dock bra att jobba och nu är jag ledig några dagar. Vi får se när dom ringer nästa gång..

Sen är det fest på midsommar också måste jag ju säga :) verkar bli champagnefrukost, sedan fest med för tillfället okänt sällskap och sedan partyyyyyyyyy :D ska bli hur kul som helst. Och imon ska jag kanske träffa Julia så det är roliga dagar framför mig :)

Sedan kommer jag till dagens huvudämne; Silly Season, vilket är namnet på den period då fotbollslagen har rätten att köpa och sälja spelare. Anledningen till att den heter just Silly Season är för att det är så många löjliga rykten hela tiden. Man vet inte vad eller vem man kan lita på.

Såhär mitt i fotbollsabstinensens svåraste period (länge sen jag såg riktig fotboll och länge tills jag får se riktig fotboll :P), måste man ju gripa varje fotbollsstrå. Jag tänkte skriva lite om Real Madrid. Varför inte Arsenal? Jo, för att vi, som vanligt, inte har köpt eller sålt någon ännu. Wenger väntar alltid till sista dagarna innan han gör något. Real Madrid däremot har köpt, och fy fan vad dom har pungat ut för det också!

Det började med att man köpte Ricardo Kaká från Milan för den nätta summan 720 miljoner(!) kronor. Den näst högsta transfersumman någonsin efter Zidane till Real Madrid för 740 miljoner 2001. Då trodde man ju att Real hade fått spelaren som de sökte och skulle nöja sig med det. Fan vad fel alla hade! Nästa spelare, som blev typ klar igår, är Christina Ronaldo från Manchester United. Hur mycket kan denna lilla gullunge gå på då? 3 miljoner kanske? Nä, 10 miljoner då? Nähä! 100 miljoner är jävligt mycket pengar så han får fan va bra alltså!.............. gott folk, 1 fucking miljard(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) kostade han! EN MILJARD! Vad ska man säga? Ronaldo är jävligt grym, men nu har skiten fan gått för långt alltså. Att betala en miljard för en enda spelare ska fan inte kunna finnas. Shit alltså..... mållös..

Real Madrid suktar dessutom efter Maicon från Inter, David Villa och David Silva från Valencia, samt alla andra jävla stjärnor i hela världen. Haha! Jadu, vi får la se hur det går i höst. En sak är iaf säker: det ska bli jävligt intressant att se på Real i höst. Detta är deras mittfält/anfall (än så länge):

Higuain
Ronaldo Kaká Robben
Sneijder Diarra

På pappret: hur bra som helst. I verkligheten: vi får la se..

Vad sägs om den, Martin? ;)

Dagens låt: Cidinho & Doca - Rap das Armas

Kommentarer
Postat av: martin

asså det är ju verkligen galacticos uppställning det där.. inte nog med att de har ronaldo och kaka osv. de har en väldigt väldigt underskattad sneijder.. han är fan jävligt bra han!! men så tänker man ju genast på arsenals ekonomiska filosofi när man hör vad mycket de pungar ut.. asså.. det är ju inte riktigt friskt EGENTLIGEN!!



men jaja.. där har vi fotbollsporr till fotbollen sätter igång igen..(skrattade friskt när jag läste om din apstinens.. kan riktigt se dig frmaför mig klättrandes på väggarna som spiderman på jakt efter en boll =D)

2009-06-14 @ 10:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0