Sådär midsommar

Igår gick jag bort till Fartyget vid 10 på morgonen. Där var det ett tiotal pers redan men fylldes snabbt på med fler. Käkade några marror och drack en hel rosévinsflarra själv. Ja, jag va full när jag vid 12-tiden gick tillbaka mot Nyhem. Den fyllan byggde jag vidare på efter vi varit och handlar mat på Maxi och joinat några andra personer här uppe. Sedan satt vi typ här hela dagen, fram tills rätt så sent då vi först gick till volleybollplanen här nedanför och sedan vidare till Fartyget, för att sedan gå till Bolmen. Där var grymt mycke folk och det fanns ett 10-tal tält uppslagna. Det fanns t o m ett partytält med tillhörande DJ där det spelades grymt bra musik (återkommer till detta).

Efter Bolmen gick några ner mot stan, men då ingen annan (typ) som jag kände skulle in dit, bestämde jag mig för att gå tillbaka till Bolmen igen. Där var jag dock inte så länge utan gick istället hemåt och la mig. Allt som allt va det väl ingen jättelyckad midsommar då alla var väldigt utspridda överallt. Varför kan man inte bara fixa en gemensam fest för? Hur svårt kan det vara liksom? Jaja, idag ska säkert några ut igen, men jag känner verkligen inte för det så jag stannar hemma och kollar på fotboll och Valkyria istället.

Vad gäller musiken, kan ni bara glömma att sommarplågan den här sommaren är/blir Promoe - Svennebanan. Det självklara sommarplågan, som dessutom är grymt bra (till skillnad från den andra skitlåten) och som alla verkar gilla (ni skulle hört jublet när den kom igår på dansgolvet), är Cidinho & Doca - Rap Das Armas. Sjukt bra danslåt och definitvt den här sommarens musikplåga. I klass med Boten Anna som sommarplåga definitivt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0