Lösningar

  1. Tänk dig att du går inne i en mataffär. De flesta mataffärer är uppbyggda som labyrinter så att du ska gå förbi samma sak flera gånger och på så sätt öka risken att du köper saken. I dessa mataffärer handlar oftast folk från alla möjliga etniciteter och åldrar. Om vi bortser från etnicitet (som är ett jobbigt jävla samtalsämne) och koncenterar oss på ålder, kan vi snabbt konstatera att gamla människor ofta handlar i mataffärer. Nu när detta är fastslaget kan jag gå in på själva problemet. Missförstå mig inte, jag har inget emot gamla människor, förutom när dom befinner sig framför mig. Problemet som ofta uppstår i dessa smala gångar i mataffären är att den gamla människan är så förbannat jävla långsam att man själv måste stanna in och vänta på att en bredare gång dyker upp så att man kan köra om den där jävla mördarsnigeln. Detta är ett oerhört störande fenomen, enligt mig. Lösningen enligt mig är dock enkel. Med bilvägarna som grund bör man införa mittlinjer i mataffärerna. På så sätt kan inte de gamla zombierna gå i mitten av gången med sina jävla rullatorer och sladdriga rövar. Man kan då lugnt köra om och slipper bli fast bakom det vandrande liket i 57 ljusår. Att man kanske måste göra gångarna lite bredare är något jag räknar med. Att handla mat kan bli kul igen, gott folk!
  2. Det andra problemet som finns är utomhus, på cykelvägen. Har ni någon gång kommit cyklande i godan ro och helt plötsligt upptäckt tre-fyra jävla miffon som går, i bredd, över hela jävla vägen? Detta är ett frekvent fenomen. Vad är de vanliga lösningarna? Köra in i asen? Nä, det skulle bara göra mer ont på dig själv eftersom du skulle flyga av cykeln och bryta arslet. Plinga på ringklockan som du har på cykeln? Jo, det funkar ju, men resultatet blir oftast att skäggbögarna på vägen hoppar till och blockerar ännu mer av vägen. Att du då måste bromsa in och stanna är pinsamt för alla inblandade. Vad är då lösningen? Forskare har debatterat detta i åratal. Redan på 1800-talets mitt var frågan uppe på tapeten. Ingen lösning har nåtts....tills nu. Den enkla lösningen är komplicerat enkel. Man fäster en s k "delare" fram på cykeln. En delare är två "armar" som, när de kommer inom tre meter från asen på cykelbanan, delar på dom genom att fösa dem åt sidan. Samtidigt som delaren delar på personerna ger den även dem en 10000 volts elchock för att lära dem en läxa. Denna uppfinningen kommer ge mig nobelpriset i cykel. Det är ingen idé att ni försöker sno idén. Jag har redan tagit patent på den. Haha! Fick ni, era gamiga as!
  3. Okej, nu har jag tagit hand om två väldigt svåra och allvarliga problem i dagens samhälle. Det är dags att lösa ett lite mindre allvarligt problem, och då menar jag inte hur man gör ett tuggummi som aldrig tappar smaken eller hur man gör en slickepinne med pungsmak, utan jag pratar om svälten i världen. Nu kanske ni inte tycker att detta är ett tillräckligt stort problem för att ta upp, men även de små problemen ska ju lösas. Jag vet inte exakt hur många det är som svälter i världen, men jag skulle chansa på några hundra miljoner iaf, kanske rentav en miljard. Nu finns det dock en lösning på det här problemet. Har ni någon gång suttit i soffan framåt midnatt och känt att det inte skulle vara så fel med en liten aptitretare ändå? Magen börjar kurra. Det är ju ändå 20 minter sen ni åt senast. Detta är inte alls vad jag menar. Det jag menar är att det finns människor som inte ätit riktigt på flera veckor och som skulle döda för ett riskorn. Lösningen är nära, gott (och ont) folk! Skatten i Sverige, som ett exempel, är runt 33% om jag inte minns med arslet. Det är pengar som vi betalar till staten så att dom ska kunna gå på sina bordeller och bli avsugna av en 55-årig halvtidshora med 379 barn och fem bröst. Om vi tittar på Egypten ca 2000 B.C.E, ser vi ett annat system. Där betalade man inte pengar till staten. Där betalade man 20% av sin årliga skörd. Ni fattar vart jag vill komma va? Om vi istället inför att Svenska folket betalar 33% av sitt årliga matintag till staten, som sedan distribuerar det till de fattiga länderna, kommer vi få ett stopp för världssvälten. Tänk er sedan att alla I-länder gjorde samma sak. Tänk er bara i USA där det bara bor en massa suggor och Jabba-the-huts. Vilken vacker värld vi skulle få! Fan, bara Hildebrandt ensam skulle kunna förse hela Västafrika med mat ju! Nobels gudomlighetspris...here I come!

Jag hoppas att ni har lärt er något idag. Om någon har en bättre lösning på problemen (vilket jag tvivlar starkt på eftersom ni suger, speciellt signaturen "hmm") är det bara att maila dem till mig på: jagärbästivärldenochnisugernerbajsadrö[email protected].

Tills nästa gång...so long (suckers)!

Jocki out!

Dagens låt: Johnny Cash - San Quentin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0