Årets första lir!

Idag har jag lirat lite boll utomhus för första gången i år. Det är lika underbart varje år! Den här gången hade jag dessutom sällskap av två kompisar som också vet hur man kickar en boll (Elias och MJ för er som undrar). Inte för att vara oschysst mot alla mina andra kompisar här i Halmstad, men när det kommer till fotboll, ja, då suger ni hårt! Skönt att lira lite med folk på ens egen nivå. Vi passade bara lite här utanför samt kickade och försökte hålla bollen i luften så länge som möjligt. Jag måste säga att vi ändå kom upp i en bra nivå till sist med tanke på ringrostigheten (som för övrigt inte va alltför stor). Tror vi höll bollen i luften i lite över 5 minuter som längst, vilket är helt ok med tanke på att det va första gången i år. Det kommer bli bättre, om inte annat så när jag hämtat mina fotbollsskor i Varberg.

För er som tvivlar på fotbollens storhet där ute har jag bara en sak att säga: ni vet inte vad ni går miste om!

Det finns en sak som gör att jag ser fotbollen som den bästa sporten. Jag tar här till ett citat som jag inte vet vem som sagt, men som är så underbart sant: "vet ni varför det är så många som tycker om fotboll? Enkelt! Det enda du behöver är två ben och en boll."

Underbart citat! Man behöver inte massa jävla utrustning som i t ex hockey. Det räcker med dig själv och en boll. Kan inte beskriva med ord hur mycket fotbollen och Arsenal betyder för mig. Kan säga såhär: i livet, om allt annat går åt helvete, finns Arsenal och fotbollen alltid kvar där. Den försvinner aldrig. Den är som en vän som man vet att man kan lita på. Älskar fotboll och kommer alltid att göra det!

Nuff said!

Imorrn är det skola. Skriver mer efter det..


                                                                            All you need

Kommentarer
Postat av: jenny

ey, don't be talking shit about hockey! :P jämför med ridning eller nåt istället där man behöver en hästjävel och skit...

2009-03-20 @ 12:18:52
URL: http://jennners.blogspot.com
Postat av: Jocke

Haha ja där behöver man en stor köttbit också...eller häst för dom som vill ;)

2009-03-20 @ 12:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0