Arsenal erövrade Rom!

Men det satt fan långt inne asså! Arsenal hade 1-0 med sig sen första matchen i England; van Persies straff. Igår va det alltså dags för returen i Rom. Roma stod för motståndet och jag visste att det inte skulle bli lätt. Det blev det fan inte heller. Martin och Robin och ett stort antal öl och cider gjorde mig sällskap. Matchen gick igång! Efter 10 minuter small det. 1-0 till Roma och det va utjämnat. Helvetet jävla röv, tänkte jag. Sen fortsatte matchen med Roma-dominans. När det va typ en kvart kvar av ordinarie tid tog rsenal över, men lyckades inte göra mål. Det gjorde inte Roma heller och det hela gick till förlängning, som spelas 2x15 minuter. Nu va jag ruggigt nervös och spelet böljade fram och tillbaka. Jag kunde inte sitta ner längre. Men inget av lagen lyckades göra mål och det gick till straffar. Lotteri! Hatar straffar! Jag ger mig här en stor eloge för att jag vågade titta under hela straffläggningen.

Fram gick Eduardo.......och missade! Nu är det kört, tänkte jag. Pizarro i Roma gick fram. Mål! 2-1 till Roma. van Persies tur. Stenhårt till vänster! 2-2! Romas tur. Vucinic. Rakt på Almunia! Hopp! Walcott går fram. Bollen sitter till vänster! En usel straff, men mål ändå! 3-2 till Arsenal! Baptistas tur. Högt upp i nätet! 3-3! Fram går Nasri....och sätter den snyggt till höger! 4-3! Montella gör 4-4 för Roma! Denilson, som jag tycker inte borde få gå nära en straffspark, går fram och lägger bollen mitt i målet! 5-4 Arsenal! Totti, som har all press på sig nu, går fram och sätter 5-5 distinkt! Nu går avgörandet till utslagsrundan. En och en ska gå fram! Först ut är Arsenal och Touré. Han tar typ 50 meters sats, sprintar fram...och gör mål! Pressen på Roma igen! Vid denna tidpunkten håller jag på att få en hjärtattack av nervositet. Aquilani gör iaf 6-6 med en säker straff! Högerbacken Sagnas tur! Grymt säker straff i mål medan mitt huvud är nerborrat i sängen! Norrmannen John Arne Riise har nu pressen på sig. Han har dock inga nerver utan gör 7-7 säkert! Fram går Diaby för Arsenal. Mitt i målet!!!! Missa nu då för fan, skriker jag när Tonetto går fram!!! Högt över ribban!!!! Det tar ungefär 0,5 sekunder att fatta att Arsenal har vunnit!!! Jag skriker så att jag blir hes. Fönstret va öppet så det lär nog över hela Nyhem :P

Helt fucking underbart!!! Det värsta jag varit med om!!! Nu ligger vägen till finalen öppen!!! Arsenal får tillbaka alla skadade spelare tills nästa CL-match. Lagen som är kvar är dock inga dussinlag direkt:

Liverpool
Manchester United
Chelsea
Arsenal
Barcelona
Villareal
Porto
Bayern München

Notera att alla Engelska lagen är vidare och noll(!) Italienska!! Två Spanska, ett portugisiskt och ett Tyskt. Jag tar gärna Liverpool (revansch!!!), Porto eller Villareal. Lottningen är den 20:e...

För att prata om något annat än fotboll kan jag väl nämna att jag varit i skolan idag. Det snöar kraftigt ute. På lördag är det fest och jag räknar med mycket folk! :D

Nu sk jag gå och slappa lite till :)

Dagens låt: Johnny Cash - Cocain Blues



                                                                     Underfuckingbart! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0