Grönt är skönt och K G är en lodis!

Igår hade jag nog den tråkigaste och mest meningslösa lektionen i mannaminne. K G Skägglund hade förberett en diskussion om "Krig och Konflikter". "Ja, vad spännande! Äntligen lite intressanta saker", tänkte jag. Fan så fel jag hade!

Istället för att diskutera själva krigen och konflikterna hade vi, som fucking vanligt i skolan, en diskussion om förintelsen. Tolka inte detta som att jag inte anser att det är viktigt att lära sig om den ohyggliga förintelsen, för det tycker jag är väldigt viktigt, men det finns ett yttryck som heter "overkill". Det betyder att man har läst om ett ämne så mycket så att man slutat bry sig. Vi har fan fått det inpräntat sen lågstadiet om hur elaka tyskarna var och hur ohyggligt det var. Vi vet att det var bland det värsta som hänt i hela historien. Vi vet det nu! Give it up, for fuck sake!

I vilket fall som helst ledde inte diskussionen till något överhuvudtaget. K G hade, som vanligt ingen som helst röd tråd i sin undervisning och kom av på villovägar så otroligt konstiga att vi satt och rynkade på näsan hela klassen. Ett exempel? Jo, när vi pratade om en ny skåpbil (bara det liksom :P) som nazisterna hade utvecklat för att kunna ha en mobil gaskammare, kom K G helt plötsligt in på varför vi har flaggstänger här i Sverige. Han gick igenom det grundligt. Alla bara satt och gapade över onödigheten. I slutet sa han: "jag får se om jag hinner klämma in lite om krigen och mellankrigstiden också". Haha! Det viktigaste av allt liksom! Det dog för fan 10 miljoner i WW1 och över 50 miljoner i WW2. Är inte det då viktigt att ta upp!? Nä, K G diskuterar hellre varför rören i skåpbilen rostade och hur man skulle göra för att fixa det. BLÄ!

Sen hör man inte vad han säger för allt skägg, han läspar som en påtänd struts och hasar runt i sina jävla bög-tofflor hela tiden. Jävla zombie! Usch!

Nu ska vi dessutom göra en hemtenta tills den förste juni. I något roligt ämne? Haha! Trodde ni verkligen det!? Kvinnlig fucking rösträtt är ämnet! Super-mega-ultra-BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*paus för avreagering*

Idag åkte jag och Anna ner till Ängelholm och Hembyggdsparken. Där fanns en massa djur. Inga speciellt roliga djur kanske men det va mysigt att gå där iaf. Sedan käkade vi på stan (torget), på en uteservering för att sedan promenera runt lite. Därefter åkte vi till Halmstad igen och, här kommer du bli glad mamma, gick in på Blomsterlandet för att köpa växter till min lgh. Har tyckt att det varit lite instängt och trisst här på senare tid så jag ville ha lite färg och syre. Nu sitter jag alltså här. Ikväll ska jag inte göra något speciellt. Kolla på lite debatt och Uppdrag granskning eller något kanske. Lägger ut lite bilder på mina fina växter här nedan (speciellt för mamma of course ;P)...






                                                                              Bonsai! :D











Ögongodis för mödrar, som sagt ;)

Jocki out!

PS. min chef förtjänar en alligator uppkörd i röven! DS.

Kommentarer
Postat av: Modern

Mycket rara små växter må jag säga!

Titta på http://sv.wikipedia.org/wiki/Bonsai, speciellt avsnittet om Bevattning, och lär!

De övriga får ha en liten slurk då och då när jorden börjar bli torr. Inte så mycket att det står vatten i ytterkrukan efteråt.

2009-05-22 @ 08:14:35
Postat av: Roysan

Har du fortfarande kvar den där elbenbens saken som ser ut som en snuskig sak?

2009-05-22 @ 23:04:54
Postat av: Jocke

Japp! :)

2009-05-23 @ 01:53:31
Postat av: Info

Blev först tipsad om denna bloggen pga detta inlägget. Först tänkte jag dra mig från en kommentar men nu kan jag inte hålla mig längre.



Det är ju uppenbart att du stör dig på K G och tydligen till den grad att du måste ventilera din frustration. Dina kommentarer är kanske inte personangrepp (i laglig mening) eller har kanske i grunden ett par bra poänger ang. vad utbildningen fokuserar på.

Men sen brister du ju helt i vett och etikett och maler på som om du slutade utveckla ditt resonerande kring åttonde klass. Inte direkt moget av någon som är 23 att skriva om sin lärare att denna är en lodis, läspar (som om det är något han kan hjälpa)och har bögtofflor (tydligen också zombie). Menar du att han är bög? Eller är hans modesinne är bögigt? Kanske borde sluta stirra på hans kläder och lyssna på vad han säger istället.

Seriöst så börjar man ju undra hur din syn på det feminina är när du skriver:

"Super-mega-ultra BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" ang. Kvinnlig "fucking" rösträtt.

Rädd för det feminina?



Jag skulle ju också kunna påpeka att det med stor risk/chans är så att K G själv får syn på din text.

Men du kanske inte bryr dig om hans känslor, utan istället för att kritisera hans arbete på ett vuxet

tillvägagångssät så kommer åttondeklassaren fram igen.

2009-06-02 @ 11:15:40
Postat av: Jocke

Haha! Ingen bad om din åsikt, din röv. Detta är min blogg och på min blogg skriver jag vad fan jag vill. Om sen personer utan humor (som du) inte gillar det...ja det skiter väl jag i! Starta en egen blogg och skriv om hur mycket du stör dig på mina inlägg. Jag lovar att jag ska läsa den..



Annars kan du, som man säger i England: fuck off, you twat!

2009-06-02 @ 23:04:33
Postat av: Info

Sant, ingen bad om min åsikt, men kände att jag ville kommentera på något ansåg vara osmakligt. Men men, jag kan ju i alla fall hoppas på att du på någon nivå tog åt dig av det jag sade.

Känns inte lönt att diskutera, har bättre saker att göra.

Ha en skön sommar!

2009-06-03 @ 10:52:28
Postat av: Jocke

Ägd!

2009-06-03 @ 11:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0