Så tycker jag om..

... vår nya lärare i modern historia, K G Hammarlund: för det första är han en gubbe. Ja, det finns många gubbar som är lärare (och jag lär väl förhoppningsvis också bli en så småningom) och ja, det finns många lärare som är gubbar med skägg. Vad det däremot inte finns många utav är lärare som är gubbar med skägg, som läspar på grund av det. K G är en sådan lärare. Jag föreslog till mina klasskompisar att vi skulle starta en namninsamling med syftet "Vi som vill att K G rakar sig så att man hör vad han säger". Det blev inget av med det..
En annan sak som man bara MÅSTE störa sig på hos K G är att han hela tiden, oavbrutet går runt när han undervisar. Inte nog med att vi sitter i en ring för att diskutera, gubben ska nödvändigtvis gå bakom våra ryggar hela tiden, släpandes i golvet med sina mys-tofflor! Ibland stannar han till bakom ryggen på en och står där tyst en stund innan han fortsätter. Det enda som saknas är att han lägger händerna på mina axlar och säger med peddo-röst: "Joakim, min pojke". Scary stuff! Det tredje är att den delkursen vi har nu inte har något som helst att göra med dom andra tre vi haft tidigare den här terminen. Vi har i stort sett följt historian från Sumererna fram till Napoleon-eran och där trodde jag att vi skulle fortsätta från. Fel! Istället ska vi prata om hur Hedås-bönderna i Värmland på 1760-talet såg på Storskiftet inom jordbruket och hur många rågkorn det finns i varje planta. I R R E L E V A N T!

Sedan stör jag mig också på hans dialekt........................ men annars är han bra!

... middag med stora delar av klassen på Le Bistro efter skolan idag: mycket trevligt! God mat och gott sällskap som man brukar säga! När jag först började i den här klassen trodde jag inte jag skulle umgås med någon alls. Alla verkade vara tråkiga bönder bara. Tur att ens fördomar blir motbevisade ibland. Har fått bra kontakt med de flesta. Vissa är naturligtvis inte lika sociala, men de flesta killarna och tjejerna är trevliga och dessutom är det kul att retas med Charlotte eftersom hon tar det så hårt hela tiden ;)

... att Arsenal inte vunnit något sen FA-cupen 2005: ve och fasa! Sälj allihop! Så kan det låta om du är 13 år och just börjat hålla på Arsenal. Jag tar det lite lugnare. För mig är faktiskt inte resultatet det viktigaste. Istället är det HUR Arsenal spelar som gör mig antingen nöjd eller missnöjd. Jag har varit bortskämd på senare år då Arsenal för det mesta spelat väldigt vacker fotboll. Den är dock inte alltid så vägvinnande, men det är, enligt mig, av sekundär betydelse. Men fotboll går väl ut på att vinna saker, undrar väl ni då? Visst gör den det, men fotboll är inget man ska ta på för stort allvar (säger jag och sedan sitter jag och lipar av lycka/olycka :P). Man ska se det som nutidens gladiatiorspel tycker jag. Fotbollen finns utav en enda orsak: att underhålla folket! Utan folket hade fotbollen inte funnits, det kan jag säga med all säkerhet. Vem vill springa runt och lira för tomma läktare för jämnan liksom? Det är av den här anledningen jag tycker lag som Chelsea borde bannlysas från fotbollens finrum; pga de står för någon slags anti-fotboll med större vikt på att inte släppa in mål, än att göra några. Även om jag också kan tycka att försvar är en konst (har själv spelat mittback ju), vill jag ändå påstå att fotboll går ut på att underhålla, och det gör man bäst genom att trycka upp bollen i nättaket!

För att återkomma till Arsenal då, vill jag säga att jag är nöjd med Arsenal hur det än gå, bara de spelar sitt spel och behåller sin själ. Min själ kommer alltid vara röd-vit iaf!

... bajs: luktar rätt så illa, men om man destillerar det innan man äter det är det ingen fara. Är även gott att ha till rött vin och jordgubbskräm. Är ett av de tre mest använda grundämnena..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0