Tredelat inlägg

Först tänkte jag skriva om hur bottenstriden i PL gick igår. Sedan tänkte jag skriva om dagen idag och den tråkigaste lektionen i världshistorien. I den tredje delen tänkte jag skriva om hur det gick för min farsas favoritlag i England, Burnley, i Play Off-spelet till PL. Det är fem minuter kvar av deras match emot Sheffield United och Burnley leder med 1-0.

1

Igår var det alltså sista omgången i Premier League. Lite sorgligt som vanligt då man måste vänta ända tills i mitten av augusti innan man får se lite klassfotboll igen. Jag överlever dock ändå...hoppas jag. Abstinensen kommer krypande :P
Arsenal vann hemma mot Stoke med 4-1, men den matchen struntar vi i. Den gällde inget speciellt ändå. Istället koncentrerar vi oss på nedflyttningsstriden mellan Newcastle och Hull. Igår avgjordes det alltså. Hull förlorade hemma mot Man Utd med 0-1 och det krävdes då alltså att Newcastle även dom skulle förlora borta mot Aston Villa för att Hull skulle få vara kvar. Det blev 1-0 till AV och Newcastle gör alltså Middlesbrough och West Bromwich sällskap ner till The Championship. Om jag ska vara helt ärlig så tror jag inte att Newcastle kommer att komma tillbaka på ett bra tag. Det är inte lätt där nere. Tror att Newcastle kommer falla igenom ligasystemet och sedan långsamt arbeta sig uppåt igen. Återkomsten? 2020. Kommer sakna dom!

2

Idag hade vi HISTORIAlektion i EKONOMI. Ja, ni ser rätt. Vi hade alltså en lektion i Statsvetenskap och Europaekonomi. Det har absolut inget med något att göra. K G är ett stort skämt enligt mig. Jag vet inte vad jag ska säga längre. Det finns liksom inga ord kvar för att beskriva hur dum i huvet han är. Bah..............

Vidrigt tråkig va lektionen också och jag övervägde att begå seppuku med en smörkniv..

3

Grattis farsan! Ringde just och grattade farsan till att hans favoritlag, Burnley FC, gick upp till PL nästa säsong. Han hade inte hört nyheten innan så han blev glatt överraskad. Underbart kul tycker jag då det blir lite konkurrens i familjen framför TV:n (om jag nu är hemma när Burnley spelar mot Arsenal). Grattis, Burnley!

Sedan vill jag bara tillägga att det är CL-finalen på onsdag. Fest, också det på onsdag. Fest på lördag! Stooooooooor fest på lördag! Nu ska jag skriva på min hemtenta. So long suckers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0